Emocje posiada każda istota ludzka, gdzie może z biegiem czasu nad nimi panować, albo korzystać z nich manipulując ludźmi. “Ludzie to więcej niż emocje. Mają myśli i powody, by postępować tak, jak postępują.” – Veronica Rossi
Czy można zarządzać emocjami?
W pracy emocje powinniśmy trzymać na wodzy, starać się być profesjonalistami. Nie można ich okazywać, nie można np. w pracy łezkę uronić. Warto panować nad nimi, gdyż są one bardzo ważne dla naszej postawy w pracy, dla naszej premi, którą może szef ukrócić, gdy tylko wyjdziemy za granicę emocji.
W emocjach można znaleźć też termin inteligentne zarządzanie emocjami. Tu kojarzy nam się on z kontrolowaniem, kierowaniem samym sobą, by nie wpaść w złe emocje.
Równowaga emocji, wpływa na nasza tożsamość, na naszą budowę i sposób odbierania emocji.
Na emocje wpływają zewnętrzne bodźce, przyczyną może być strach, obawa, radość, gniew, fascynacja.
Niektóre charaktery ludzkie mają różne postrzeganie świata, jak i również tłumienie emocji, a nie wyrażanie swoich emocji słowami. I również jest na odwrót wyrażamy swoje emocje słowami, a nie dusimy ich w sobie.
Jak zarządzać emocjami? zarządzanie emocjami szkolenie
Jakie są elementy zarządzania emocjami?
Wyróżnić można kilka elementów zarządzania emocjami, między innymi:
- mądrość ciała,
- nie rób góry z kretowiska,
- myśli,
- przejmij kontrole,
- zdefiniuj problem,
- zajmij umysł,
- uprawiaj sport,
- wypracuj swoją grupę wsparcia,
- medytuj.
Emocje są tak, jak pamięć, wszędzie w organizmie, nie ma jednego organu, który by był odpowiedzialny za emocje. Jeśli człowiek czuje złe emocje, to cały organizm będzie sie klepał z nerwów i tego nie można powstrzymać.
Na zakończenie wypada stwierdzić, że zarządzanie emocjami jest bardzo proste w pracy, gdzie nie możemy zbytnio przesadzać, nie możemy być agresywni, kłamać wobec szefa. Jak i również dobre panowanie nad sobą, nad sytuacją wspiera nas w robieniu kariery i nie będzie ściągało nas w dół, ale po szczeblach do góry.